Patient Rights

  1. Receive a written copy of the Patient and Family bill of Rights from reception.
  2. Receive impartial care respecting your personal values and beliefs from all staff without discrimination, according to DHA rules and regulations.
  3. Receive comprehensive medical care aiming at reaching proper medical diagnosis and treatment of your illness and/or injury.
  4. Receive immediate care in emergency cases.
  5. Know the identity (name & specialty) of the physician responsible for your care.
  6. Receive from the health care team in a simple understandable manner comprehensive information about your diagnosis, proposed treatment, any changes in your health status and causes of such changes, alternative treatment, probabilities of treatment success or failure, therapy advantages and disadvantages (if any), possible problems related to treatment and expected results of ignoring the treatment.
  7. Have an interpreter if the language presents a barrier to understanding details of your comprehensive medical care.
  8. You have the right to have a person of one’s own sex present during certain parts of a physical examination, treatment or procedure performed by a health professional of the opposite sex and the right not to remain disrobed any longer than is required for  accomplishing the medical purpose for which disrobing was needed.
  9. Participate in your care decision-making.
  10. Obtain a medical report and a copy of medical test results from the medical records section.
  11. Enjoy privacy while carrying out all examinations, procedures, and treatment at the
  12. healthcare facility, and confidentiality of all your information.
  13. Choose the treating doctor (depends on availability), in addition to reject him/her upon furnishing a genuine reason.
  14. Refuse the treatment (if wish). Thus, the treatment doctor must inform you of the medical consequences of your refusal. Accordingly, you shall sign a form prepared to that effect.
  15. Refuse examination or access to your treatment details by any person not directly responsible for your care. For persons who are not directly involved in your treatment, must have your prior permission to attend your case discussion, examination, and treatment.
    Be protected during treatment from any physical, verbal, or psychological assault.
  16. Receive information from the treating doctor
  17. Have a family member or guardian as an escort depending on your health status, as per DHA rules and regulations. However, due to medica reasons, certain units do not allow this.
  18. Receive complete explanation of causes to be transferred to another care center (should need arise), consequent obligations.

ضيرملا قوقح

  1. الحصول على نسخة مكتوبة من وثيقة حقوق المريض والأسرة من قسم الاستقبال.

  2. الحصول على رعاية محايدة تحترم قيمك ومعتقداتك الشخصية، من جميع الموظفين دون تمييز، وفقًا للوائح وقوانين هيئة الصحة بدبي.

  3. تلقي رعاية طبية شاملة تهدف إلى الوصول إلى تشخيص طبي مناسب وعلاج مرضك و/أو إصابتك.

  4. تلقي رعاية فورية في حالات الطوارئ.

  5. معرفة هوية الطبيب المسؤول عن رعايتك (الاسم والتخصص).

  6. الحصول على معلومات شاملة ومفهومة وبطريقة مبسطة من فريق الرعاية الصحية حول التشخيص، العلاج المقترح، أي تغييرات، مميزات العلاج، مخاطره، احتمالات النجاح أو الفشل، البدائل المتاحة، أسباب هذه التغييرات، والمشاكل المحتملة والنتائج المتوقعة.

  7. الحصول على مترجم فوري إذا كانت اللغة تشكل عائقًا أمام فهم تفاصيل رعايتك الطبية الشاملة.

  8. لك الحق في وجود شخص من نفس الجنس أثناء الفحص البدني، العلاج أو الإجراءات التي يقوم بها أخصائي صحي من الجنس الآخر، وعدم البقاء عارياً لفترة أطول مما هو مطلوب لتحقيق الغرض الطبي.

  9. المشاركة في اتخاذ قرارات الرعاية الصحية الخاصة بك.

  10. الحصول على تقرير طبي ونسخة من نتائج الفحوصات من قسم السجلات الطبية.

  11. التمتع بالخصوصية أثناء جميع الإجراءات والفحوصات والعلاجات داخل المنشأة الصحية، وسرية جميع معلوماتك الصحية والعائلية.

  12. اختيار الطبيب المعالج (حسب التوفر) مع تقديم سبب حقيقي في حال الرفض.

  13. رفض العلاج (إذا رغبت في ذلك)، على الطبيب المعالج إبلاغك بعواقب الرفض، ويجب التوقيع على نموذج دعم لهذا الغرض.

  14. رفض فحص أو السماح بالوصول إلى تفاصيل رعايتك الخاصة من قبل أي شخص لا يشارك بشكل مباشر في علاجك، ويجب أن يحصل الأشخاص غير المشاركين مباشرة على إذن مسبق لحضور مناقشة حالتك أو علاجك.

  15. الحماية من أي اعتداء جسدي أو لفظي أثناء العلاج.

  16. تلقي المعلومات من الطبيب المعالج.

  17. اصطحاب أحد أفراد الأسرة أو مرافق حسب حالتك الصحية، وفقًا للوائح هيئة الصحة بدبي، مع العلم أن بعض الوحدات الطبية لا تسمح بذلك لأسباب مبررة.

  18. تلقي شرح كامل للأسباب التي تؤدي إلى تحويلك إلى مركز رعاية آخر (إذا دعت الحاجة)، وما يترتب على ذلك من التزامات.

Patient Responsibility

1. Respect the health facility’s rules and regulations.
2. Show consideration for others and deal with other patients and staff with respect.
3. Respect the privacy and comfort of other patients.
4. Provide complete and accurate information about present complaints, past illness, pervious hospitalization and treatment and any known allergy.
5. Follow the treating doctor’s instructions.
6. Give your written General Consent for treatment at the Health Facility.
7. Give your written informed consent before any procedures that entail your written consent after receiving all information that you may need. This must include the procedure benefits and all possible risks (if any).
8. Hold the responsibility for refusing or not following the treatment plan, after being informed of the consequences.
9. Avoid delay in making an appointment at the reception as soon as it is requested by the doctor.
10. Attend the appointment on time. If you want to cancel it, inform the reception 48 hours in advance.
11. Respect the priority given to emergency cases.
12. Observe safety regulations including the no-smoking policy, maintaining the cleanliness of the place, hand hygiene, etc.
13. Ensure that financial obligations due are fulfilled promptly.
14. Give requested samples and attend medical checkup on time.
15. Avoid bringing valuables personal belongings to the health Center. The health center will not be held responsible for damage or loss of such belongings.

ضيرملا ةيلوؤسم

  1. احترام أنظمة ولوائح المنشأة الصحية.

  2. التعامل مع الموظفين والمرضى الآخرين باحترام وإظهار الاعتبار للآخرين.

  3. احترام خصوصية وراحة المرضى الآخرين.

  4. تقديم معلومات دقيقة وكاملة عن الشكاوى الحالية، الأمراض السابقة، الاستشارات والعلاجات السابقة، والحساسيات المعروفة.

  5. اتباع تعليمات الطبيب المعالج.

  6. تقديم موافقة خطية عامة للعلاج في المرافق الصحية.

  7. تقديم موافقة خطية مستنيرة قبل أي إجراء يستلزم ذلك، بعد تلقي جميع المعلومات التي قد تحتاجها، بما يشمل فوائد الإجراء، والمخاطر المحتملة (إن وجدت).

  8. تتحمل المسؤولية في حالة رفضك أو عدم اتباع خطة العلاج، بعد إعلامك بعواقب ذلك.

  9. تجنب التأخير في تحديد موعد الاستقبال بمجرد طلب الطبيب ذلك.

  10. الحضور في الموعد المحدد، وإذا رغبت في إلغائه، يُرجى إبلاغ مكتب الاستقبال قبل 48 ساعة على الأقل.

  11. احترام أولوية الحالات الطارئة المقدمة لها الرعاية.

  12. مراعاة لوائح السلامة، بما في ذلك عدم التدخين، والحفاظ على نظافة المكان، والنظافة الشخصية.

  13. التأكد من الوفاء بالالتزامات المالية المستحقة حسب الأنظمة.

  14. الحضور لإجراء الفحوصات الطبية المطلوبة وتقديم العينات في الوقت المحدد.

  15. الحفاظ على ممتلكات المنشأة وعدم الإضرار بها.

Book Home Healthcare Now